jueves, 30 de mayo de 2013

Roma m'espera!!

Hola de nou companys/es,

La veritat és que sempre he volgut fer un viatge a Itàlia i visitar Roma. És per aquest motiu que he estat investigant una mica per tal de preparar el viatge i poder tenir planificats elements primordials, com són els llocs que val la pena visitar, on poder tenir allotjament, on menjar, etc....


D'entrada tinc prou clar que és essencial visitar el Coliseu i tinc moltíssimes ganes de poder-ho fer. Em sembla increïble estar davant d'un monument amb tanta història i amb l'estètica que té. També m'han parlat de la Fontana de Trevi, i diuen que al visitar-la has de demanar un desig i tirar una moneda cap enrere per tal que es compleixi. Per mi, Roma és màgica!!


Aquestes són algunes de les webs interessants que vull compartir amb vosaltres perquè penso que són prou clares i fàcils de consultar:


- El primer link que us deixo és una web on hi ha informació general sobre Roma (Història, monuments, demografia, etc...). És interessant perquè et permet conèixer àmpliament les característiques de la ciutat abans de visitar-la. "Com és Roma?"

- El segon link és prou útil donat que et dirigeix a la web de turisme per Roma, on es pot trobar informació més específica sobre la ciutat (què visitar, on dormir, on menjar, com arribar, etc...). "Moure's per Roma".

- A més, també us deixo concretament informació sobre el Coliseu, ja que aquesta web inclou informació sobre els horaris de visita, preus, i la ubicació. "El Coliseu".

- Per últim, aquest link és molt important per a la planificació concreta del viatge, ja que et mostra varis itineraris per Roma segons els dies d’estada."Itineraris - Ruta per la ciutat".

Espero que us sigui tan útil com m’ha sigut a mi, i us agradi aquesta meravellosa ciutat!


martes, 21 de mayo de 2013

Destí: Les Illes Gregues. Un viatge inolvidable!

Primerament us deixo un audio per a entendre les motivacions i anècdotes que m'han portat a fer aquest apartat:




L’itinerari que a continuació s’explica és un viatge que vaig fer al Setembre del 2011 i es tracta d’un creuer per les Illes Gregues, Croàcia i Itàlia.



El vaixell es deia Zenith i l’itinerari que seguiríem durant els 8 dies posteriors rebia el nom de Rondó Veneciano.


El primer dia va ser el 26 de setembre, que era dilluns. Des de Barcelona vam haver d’agafar un avió fins Atenes, que era el lloc d’origen del creuer. A l’arribar a l’aeroport d’Atenes ens esperaven uns autocars per portar-nos a l’Acròpolis; una excursió contractada per realitzar-la abans d’embarcar. Cap a les nou del vespre els autocars ens van deixar al port on ens esperava el Zenith, que va sortir cap a les 23.00 hores cap al següent destí: Mykonos.
El dia 27, dimarts, vam arribar a Mykonos pel matí. Després d’esmorzar vam baixar del Zenith i vam recórrer durant tot el matí el poble. Va ser preciós. Tots els carrers eren de pedra, les cases blanques amb els marcs de les finestres i les baranes dels balcons blaus. Em va encantar.
A l’endemà vam visitar Santorini, un poble espectacular. El seu port és molt petit pel que el Zenith va haver d’atracar al mig del mar i una petita barca ens venia a buscar per acompanyar-nos a port. Allà havíem d’agafar un telefèric per poder pujar al poble de Fira; la capital. Hi Havia gent que pujava en ase. La meva parella i jo vam decidir, per recomanacions de l’agència de viatges, anar a visitar Oia; un poble que es trobava a uns 40 Km de Fira. Va ser increïble. Les vistes que hi ha des d’allà dalt són impressionants. Des d'adalt del poble es pot observar totes els cases que el composen, amb les cúpules i sostres blaus en contrast amb el blanc de les parets, les vistes al mar que envolta tot, etc. Impresionant!




El dia 29 el Zenith ens va deixar a Corfú on vam visitar el centre de la ciutat i poca cosa més. Em va desilusionar una mica, ja que espera que fos més bonic. Tot i així, el dia 30 vam arribar a Katakolon on vam poder veure les ruïnes d’Olimpia i allà no vaig gaudir tampoc molt donat que m’esperava més. Al dia següent, dia 1, vam visitar Dubrovnik. A l’arribar a port vam haver de passar la duana i fer canvi de moneda. Dubrovnik em va sorprendre. Vam visitar la ciutat emmurallada que realment era preciosa.
Per últim, el dia 2 vam arribar a Itàlia on vam visitar Venècia. El passeig a gòndola em va agradar molt, tot i que el seu preu és molt elevat. Finalment, cap a les 20.00 hores vam pujar al Zenith que sortia direcció a Ravenna, on el dia 3 vam desembarcar per agafar el vol amb destí Barcelona.
Va ser increïble. Mai havia fet un creuer i recomano a tothom que ho faci. Les vistes des del vaixell són precioses.

Aquí us deixo un vídeo, a mode de resum, perquè pogueu tenir informació més extensa sobre el viatge. Val la pena conèixer-ho! 



domingo, 5 de mayo de 2013

Un racó natural molt especial


A continuació vull fer referència a uns dels racons que em semblen més fantàstics de la meva ciutat, per la seva bellesa natural i sobretot per la tranquil·litat que allà es respira.

Des de ben petit he estat acostumat a fer grans passejades en família. Acostumàvem a caminar i caminar fins arribar al Llac Petit; un espai natural que es troba al nord de Terrassa, gairebé a les afores de la ciutat.
Per tant, puc dir que és un espai pròxim a la ciutat pel que es pot anar, sense cap problema, a peu gaudint dels camins de vegetació que l’envolten. Pels camins hi ha molta gent amb la que comparteixes l'excursió: ciclistes, caminants, etc,

Crec que és un bon espai per gaudir de temps en família ja que està completament exempt de tràfic, i té espais per descansar sota les ombres dels abundants arbres que el caracteritzen.

Al Llac Petit, doncs, es pot observar la part del pantà. Té un petit mur que et permet passar per sobre, just bordejant l’aigua. Des d’allà hi ha unes vistes genials.

                                                   (Vista general del Llac Petit - Terrassa)

                                                           (Mur que bordeja el Llac Petit)
 
A més, la part de bosc té molta ombra, tot i que el terra és una mica rocós i alhora de seure és una mica incòmode.

(Zona de descans del LLac Petit)

A més, hi ha una font on tota les persones van a parar per omplir les ampolles, ja que l’aigua d’allà és boníssima. És aigua que baixa directament de la muntanya, i és molt fresca.

Convido a tots els terrassencs i no terrassencs a què, si no ho han fet fins ara, vagin a passar encara que sigui un matí al Llac Petit i puguin comprovar per sí mateixos les impressions d’aquest espai natural tan especial.